Naše webové stránky vyžadují pro svojí správnou činnost cookies. Dalším používáním těchto stránek s tím vyjadřujete souhlas. Rozumím
Váš e-mail:

Váše heslo:


Zapomenuté heslo

Nepodceňujte pitný režim

Dodržujte pitný režim: 3 tipy na osvěžující limonády
S nástupem léta z médií valí poplašné informace o potřebě dodržovat pitný režim. Víte, k čemu je pitný režim vlastně dobrý? A co dělat, když už vodu nemůžete ani vidět?

Nepijete? Zaděláváte si na problémy


Každý člověk denně z těla vyloučí asi 2,5 litru vody. Lidské tělo je sice složeno ze 70 % z vody, ale ztracený objem tekutin potřebuje opět doplnit. Zejména v létě, kdy je okolo nás sucho a více se potíme, je příjem tekutin potřeba úměrně tomu zvyšovat. Pokud jeden či dva dny pijete méně, nic se samozřejmě neděje. Ale jakmile se do deficitu dostáváte dlouhodobě, můžete na sobě začít pozorovat příznaky dehydratace.

Primárně na vás na nedostatek vody upozorní bolesti hlavy, únava a ospalost, zácpa a možná i infekce močového měchýře či cest. Dlouhodobé podcenění pak vede k poruchám funkce ledvin, vzniku ledvinových a močových kamenů, a dokonce onemocnění srdce a cév.
Jak vidíte, není radno si s pitným režimem zahrávat. Nemusíte denně vypít barel vody, ale 2 litry byste měli určitě zvládnout.

Co dělat, když vás čistá voda nebaví


Každý lékař a výživový poradce vám doporučí pít nejlépe čistou vodu. Ale zkuste třeba měsíc pít jenom čistou vodu a nic jiného. Po pár týdnech už nebudete chtít čistou vodu ani vidět, natož abyste měli chuť se jí napít. Existují však různé způsoby, jak si pitný režim zpříjemnit a zpestřit.

1. Vychlazené čaje


Stejně jako se v zimě čajem zahříváte, můžete se jím v létě ochlazovat. Uvařte si ovocný čaj a nechte ho vychladnout. Doplnit ho můžete kostkami ledu, citrusy a osladit například syrobem nebo medem. Doporučujeme uvařit si hned z rána celou konvici čaje, ať nemusíte u každého hrnku čekat na zchladnutí.
Pozor si dejte na kupované ledové čaje. Zpravidla se u nich jedná pouze o vodu obarvenou karamelem a vydatně doslazenou cukrem či glukózo-fruktózovým sirupem. Čaje v nich najdete opravdu poskrovnu a rozhodně není vhodné vypít lahev ice tea za den.

Tip: Potřebujete povzbudit a zároveň se nechcete pít přeslazenou colu nebo ledovou kávu? Ochutnejte šumivou limonádu Maté. Obsahuje kofein, ale zároveň má o polovinu méně cukru než běžné kolové nápoje.

2. Ovocné sirupy


Není sirup jako sirup. Zapomeňte na zářivě jedovaté barvičky obyčejných sirupů ze supermarketu. Pokud si chcete opravdu pochutnat a zároveň svému tělu neškodit, vybírejte sirupy vyráběné z přírodních složek. Nedejte se ale nachytat na etikety a pozorně si čtěte složení.
Sirup by měl obsahovat ovocnou/bylinkovou složku a slazený by měl být nejlépe cukrem, případně jablečným koncentrátem jako sirupy Koldokol. Vedle nesáhnete ani v případě syrobů Kitl a takový zázvorový sirup si během chvilky připravíte i doma.

Recept:Zázvorový sirup

3. Naředěné šťávy


Jestliže si na sladké nepotrpíte, ale rádi byste si vodu nějak ochutili, pořiďte si domů buď džusy nebo ovocné či bylinkové šťávy. Ty si naředíte podle chuti a zároveň se nemusíte bát ani o štíhlou linii. V přírodních šťávách nenajdete ani umělá aromata a barviva.
Skromnějším postačí vymačkat si do vody pomeranč nebo citrón, náročnější mohou sáhnout po mrkvové šťávě nebo třeba šťávě z aronie.

Zapomínáte pít? Aplikace vám pomohou


Pravidelně zjišťujete, že jste za den vypili stěží půl litru vody? Využijte chytré aplikace do telefonu. Stáhněte si Water Drink Reminder, Hydrocoach nebo Aqualert, kteří vám budou připomínat, že je čas na další sklenici vody.

 


visa card master card maestro ceska posta ppl Zasilkovna

Kde nás najdete?

Lékárna Pharmacentrum Budějovická (zde je i naše velká kamenná prodejna zdravé výživy). Rychlé odbavení, vše hned skladem!


Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.