Naše webové stránky vyžadují pro svojí správnou činnost cookies. Dalším používáním těchto stránek s tím vyjadřujete souhlas. Rozumím
Váš e-mail:

Váše heslo:


Zapomenuté heslo
novinka

HUBNEME DO PLAVEK

Zatím nesměle, ale přesto nekompromisně se blíží léto a vaše zimní hříchy už začínají být vidět. Jak rychle zhubnout, abyste se v plavkách cítili zase dobře?

Samozřejmě chce každý zhubnout co nejvíce, a hlavně co nejrychleji, ale neuchylujte se k drastickým a jednostranným dietám. Při mléčné dietě nebo na tukožroutské polévce sice zaručeně zhubnete, ale věřte tomu, že než se léto přehoupne do druhé poloviny, budete vážit víc než na začátku. Jak to?

Předejděte jo-jo efektu


Lidské tělo je evolučně nastaveno tak, aby si dělalo zásoby na horší časy. V momentě, kdy si naordinujete nízkokalorickou dietu, sice budete hubnout, ale vaše tělo dostane signál, že se nacházíte v období nouze. Ale jakmile se zaradujete, že jste dosáhli kýžené váhy a začnete jíst normálně, bude se vaše tělo snažit rychle nabrat zásoby, než přijde další období nouze. Proto velice rychle zpátky přibere kila, která jste zhubli, a nádavkem zpravidla získáte i pár kil navíc. Jestliže chcete zhubnout trvale, nezbývá vám než upravit celý životní styl.

Pro vás: Nevyznáte se ve složení potravin? Pověste si na ledničku „ledničkový táhák“ od STOBu.

Jak zhubnout rychle a trvale?


Opravdu nepočítejte s tím, že se vám zdravě podaří zhubnout 5 kg za týden. Při správném úbytku hmotnosti byste týdně měli být lehčí o 0,5 až 1 kg. Ze začátku půjde hubnutí rychleji, ke konci již pomaleji. Pokud ale vytrváte, můžete se za měsíc radovat z váhy o 2 až 4 kila nižší.

1. Podpořte hubnutí pravidelným pohybem


Zkuste každý den udělat nějaký ten krok navíc - vystoupit o 2 zastávky dříve, po práci se projít kolem bloku. Čím více toho nachodíte (alespoň 30 minut svižným tempem v kuse), tím půjdou kila dolů rychleji. K procházkám můžete navíc přidat např. kolo, rotoped, orbitrek, plavání, jogging či nějaké posilovací cvičení na zpevnění postavy. Důležitá je hlavně pravidelnost. Po jedné procházce totiž půl kila nezhubnete, stejně jako po jedné čokoládě půl kila nepřiberete. Zajímá vás, kolik kalorií se dá pohybem spálit?

Aktivita Orientační počet spálených kalorií Co si pod tím představit?
Běh 10 km/h po rovině 730 kcal 1,5 tabulky čokolády
Chůze 5 km/h po rovině 700 kcal kousek přes půlku tabulky čokolady
Orbitrek 10km/h 700 kcal téměř 1,5 tabulky čokolády
Cyklistika 10 km/h 220 kcal necelá půlka tabulky čokolády
In-line brusle/hodina 400 kcal necelá 1 tabulka čokolády
Koloběžka/hodina 400 kcal necelá 1 tabulka čokolády
Chůze do schodů/hodina 560 kcal 1 tabulka čokolády a kousek
Lekce jógy 250 kcal půl tabulky čokolády
Lekce jumpingu 500 kcal 1 tabulka čokolády

Tip! Potřebujete pro pohyb motivaci? Stáhněte si do chytrého telefonu krokoměr nebo si pořiďte fitness náramek, který vám bude kroky počítat. Pro začátek si dejte za cíl 6 000 kroků denně a postupně přidávejte, až se dostanete alespoň na 10 000 kroků za den.

2. Upravte si jídelníček


Nejprve si několik dní zapisujte svůj stravovací režim. Napište si na papír všechno jídlo, které za celý den sníte, a sami pak uvidíte, v čem může být problém. Jaké chyby se v jídelníčcích objevují nejčastěji?

Říkáte si, že sladké jednou za čas neškodí? Možná se ale sladkosti ve vašem jídelníčku vyskytují každý den, jen v jiné podobě. Tu si dáte kousek čokolády, tady si uzobnete bonboniéry, včera na svačinu tatranka, dneska na stres čokoládové oplatky a na procházce městem si neodpustíte pořádnou porci báječné italské zmrzliny. Hubnutí samozřejmě neznamená, že od teď až do konce života nevezmete do úst žádnou dobrotu. Ale zkuste množství sladkostí omezit a nahradit je zdravými variantami. Taková raw tyčinka zažene chutě na sladké, a ještě vám dodá energii i vitamíny a minerály.

Ochutnejte: Štavnatý staročeský jahelník bez cukru a lepku

Myslíte si, že nedostatkem bílkovin trpí pouze vegetariáni a vegani? To byste se divili. Podívejte se do svých zápisku a odpovězte si po pravdě, jestli každé vaše jídlo nějakou tu bílkovinu obsahuje. Třeba oblíbená snídaně sestávající ze zapečeného mussli nebo sušenek a mléka představuje spíš nálož cukrů a tuků, takže budete mít hlad, než byste řekli švec, a budete po zásuvkách pracovního stolu hledat něco na zub. Bílkoviny perfektně doplníte například konopným proteinem.

Ochutnejte: Veganský burger z quinoy plný bílkovin

Pozor si dejte také na tučné potraviny jako smažená jídla, uzeniny, tučné sýry a tučné mléčné výrobky. Místo toho si vařte dušená jídla, když uzeninu tak leda prémiovou šunku s vysokým obsahem masa, tučného sýru si dejte maximálně kousek, a smetanu nebo šlehačku si dopřejte jen svátečně. Naopak část svého jídla nahraďte zeleninou. Naučte se zeleninu zařadit ke každému jídlu. Ta může být jak syrová, tak i dušená či ve formě salátů.

Ochutnejte: Cuketové chipsy místo brambůrek

Věděli jste, že...

...kilo tělesného tuku obsahuje asi 7 000 kalorií? To je asi 14 čokolád nebo 52 skleniček coly nebo 28 půllitrů 12° piv. Vzpomeňte si na to pokaždé, když si řeknete, že jedno pivo nebo jedna čokoláda vás přece nezabijí. To sice ne, ale posunou vás na vaší cestě k vysněnému cíli zase o krok zpět.

3. Zapisujte si svůj pitný režim


Ruku na srdce – vypijete denně alespoň 1,5 l vody? Nevyskytují se často ve vašem jídelníčku limonády, džusy či alkohol? To je skrytá energie, na kterou si musíte dávat pozor. Samozřejmě se z vás nemusí stát zapřisáhlý abstinent, ale chcete-li zhubnout, každý den si koktejl nebo pivo dopřávat opravdu nemůžete. A když už alkohol, tak vyměňte Piňa Coladu za dvojku vína nebo ještě lépe za vinný střik. Ušetříte kalorie a uděláte radost svému srdečnímu svalu.

Čím hubnutí podpoříte?


Zapomeňte na zázračné koktejly a pilulky na hubnutí. Kdyby bylo hubnutí tak jednoduché, byl by štíhlý každý. Své úsilí můžete ale podpořit přírodními produkty. Které doplňky vám s hubnutím pomohou?

- matcha čaj – tento japonský druh čaje obsahuje antioxidanty katechiny, u kterých bylo studiemi prokázáno, že ve vyšších dávkách dokáží nastartovat spalování tuků. A matcha čaj od Harmony je těmito prospěšnými látkami doslova napěchovaný.

- zelené potraviny – mezi ty řadíme především mladý ječmen, chlorellu a spirulinu. Chlorella zlepšuje činnost žaludku a střev, spirulina potlačuje pocit hladu a zelený ječmen a zelený ječmen obsahuje enzymy napomáhající hubnutí. Všechny tři rostliny najdete například v doplňku Medicol Green Trio.

- psyllium - neboli jitrocel indický je rozpustná vláknina, která vás na dlouhou dobu zasytí a napomáhá pravidelnému zažívání. Pro lepší chuť si psyllium zamíchejte například do jogurtu.

Stále tápete, co byste v jídelníčku měli změnit? Pak doporučujeme navštívit nutričního terapeuta, který vám se změnou poradí. Inspirujte se také recepty zdravé kuchyně a zkuste si uvařit něco na zub. Ještě máte čas do léta spoustu věcí změnit!

 



visa card master card maestro ceska posta ppl

Kde nás najdete?

Lékárna Pharmacentrum Budějovická (zde je i naše velká kamenná prodejna zdravé výživy). Rychlé odbavení, vše hned skladem!


Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
nutriční poradna logo Chcete zhubnout, Vaše cesta začíná s námi